Yager therapie®

Lekker in je vel door Yager therapie ®

Wat is Yager therapie®?

Yager therapie®, vernoemd naar Dr. Edwin Yager, is een 'zachte', discrete en kortdurende therapievorm die zowel losstaand alsook geïntegreerd kan worden in andere behandelmethoden zoals cognitieve gedragstherapie, hypnotherapie en bijv. psychotherapie. Het is een oorzaak georiënteerde therapievorm, evidence based, effectief en uniek voor Nederland. Kenmerkend voor de Yager therapie® is dat het probleem of de klacht bij de bron wordt aangepakt waardoor de symptomen afnemen of zelfs geheel verdwijnen.

Evidence based

De oorsprong van de Yager therapie® is ruim 40 jaar geleden. Sinds die tijd hebben er tal van onderzoeken plaatsgevonden naar de effectiviteit en efficiency en zijn de resultaten ervan gepubliceerd. De conclusie in vergelijking met andere behandelmethoden: "GOING BEYOND TRADITIONAL THERAPIES TO FIND TRUE HEALING FOR PATIENTS".

Oorzaak en gevolg

Symptomen, die vaak ook als ziekte benoemd worden, kennen altijd een oorzaak. Sommige therapievormen maar ook het gebruik van verschillende medicijnen richten zich op de aanpak van deze symptomen maar lossen de oorzaak niet op. De Yager therapie® is bij uitstek geschikt voor tal van problemen en klachten waarbij de oorzaak in het verleden ligt en ontstaan is door bijvoorbeeld een emotioneel en ingrijpende gebeurtenis.

De Yager therapie® is als een virusscanner op de pc. Het zoekt naar oorzaken en bronnen om vervolgens de vastgelegde informatie (delen) te wijzigen / veranderen en aan te passen aan de huidige inzichten, kennis en maatstaven. Het pakt daarbij het probleem / de klacht bij de wortel aan.

Waarvoor Yager therapie®?

Yager therapie® is geschikt voor een breed spectrum aan zowel psychische- als psychosomatische en fysieke aandoeningen en stoornissen en kan o.a. ingezet worden voor:

• Angsten
  • Paniekaanvallen
  • Dwangneuroses / Dwangstoornissen
  • Stress, Depressies, Burn-out klachten
  • Trauma's / Posttraumatische stresssyndroom (PTSS)
  • Chronische pijnklachten, Migraine, Spanningshoofdpijn
  • Astma, Allergieën, Versterking immuunsysteem
  • Persoonlijkheidsstoornissen
  • Slaapproblemen (inslapen en doorslapen)
  • Verslavingen (zowel stof- en niet stofgebonden)
  • Seksuele, dermatologische en gynaecologische klachten
  • Etc.
Voordelen van een behandeling met de Yager-Code®
  • Werkt zonder pijnlijke herbelevingen van trauma's of negatieve gebeurtenissen zoals bijv. tijdens regressie kan voorkomen.
  • Werkt ook zonder dat de behandelaar precies op de hoogte is van het probleem en is daarmee een zeer discrete behandelwijze.
  • Werkt zonder formele inleiding en trance en is dus verenigbaar met nagenoeg elke geloofsovertuiging.
  • Kortdurend, één tot enkele behandelingen volstaan bij bijna elke aandoening.
  • Kan zowel op locatie alsook vanuit de thuissituatie worden uitgevoerd.